Khamis, 17 April 2014

FAKTA DAN MITOS BERKAITAN KESUBURAN LELAKI | SET SUBUR SHAKLEE UNTUK SUAMI

Bismillahirrahmanirrahim..

pagi ni nak share sikit apa yang saya perolehi.. antara mitos dan fakta mengenai kesuburan lelaki.. jika sebelum ni kita sibuk mengambil berat pasal tahap kesuburan wanita.. sebenarnya kesuburan lelaki juga salah satu faktor pasangan suami isteri sukar untuk memperoleh zuriat...




Mitos

*Memiliki sperma yang cair sering dianggap mandul sedangkan ia tidak tepat. Sebaliknya, penghasilan sperma yang subur dan normal bergantung kepada jumlah sperma, pergerakan dan kandungan sperma normal atau tidak.


* Sperma dikatakan tidak mampu menembusi pakaian. Jawapannya, salah! Kemungkinan untuk hamil tetap ada berdasarkan kepada ukuran sel benih bersaiz mikron untuk menembusi pakaian wanita.

* Amalan makan putih telur dianggap mampu menambah kandungan sperma – ini hanyalah mitos! Ini kerana jumlah penghasilan sperma bergantung kepada saiz buah zakar. Untuk mendapatkanjumlah sperma yang mencukupi, adalah digalakkan untuk mengambil makanan bergizi dan berprotein. Secara teori, kuning telur sebenarnya lebih banyak zat berbanding putih telur!

* Ada pandangan menyebut lelaki tidak akan mengeluarkan sperma selepas proses ejakulasi. Jawapannya tidak benar! Ini kerana sperma masih boleh dikeluarkan biarpun kandungan spermasudah berubah dan tidak banyak seperti lazim.





Fakta
* Secara purata kira-kira 100 juta sperma terkandung dalam setiap ejakulasi lelaki.

* Dalam hubungan seks, air mani diejakulasi ke hujung faraj. Sperma perlu berenang dari dalam faraj menembusi serviks (pintu rahim), merentasi ruang dalaman rahim menuju ke tiub falopio kanan dan kiri serta penghujung tiub ini untuk bertemu dengan ovum (jika ada) untuk membolehkan persenyawaan berlaku.

* Saiz buah zakar mempengaruhi bilangan sperma dan saiz melebihi 12 ml dianggarkan isi padu buah zakar yang sihat dan kurang dari itu mungkin menghasilkan kurang atau tiada sperma.

* Air mani keluar secara memancut apabila lelaki mencapai klimaks. Keadaan itu berlaku akibat proses percetusan sistem pancutan atau ejaculatory system.

* Jika ejakulasi berlaku berulang kali, ejakulasi seterusnya menyebabkan pengeluaran air mani tidak lagi memancut. Air mani hanya meleleh walaupun lelaki itu muda.

* Kandungan sperma dalam air mani ialah antara dua hingga lima peratus. Sebilangan besar isi padu air mani ialah cecair dari pundi prostat (60 hingga 70 peratus) dan yang selebihnya dari pundi seminal, pundi cowpers dan pepundi dalam salur kencing selain cecair dari pundi epididimis. Berhenti merokok dapat mengubah komposisi ini.

* Perokok tegar lebih berisiko mempunyai masalah bilangan sperma yang kurang dan peratussperma yang bergerak juga kurang serta perlahan atau lambat.

Kurang Sperma punca masalah ketidaksuburan untuk lelaki?


Kurang sperma juga dikenali sebagai oligosperma. ini adalah satu masalah ketidaksuburan untuk lelaki di mana cecair air mani suami ejakulasi mengandungi jumlah sperma yang kurang daripada biasa. ia akan mengurangkan peluang persenyawaan dan kehamilan. jumlah sperma di anggap rendah daripada biasa jika suami mempunya kurang dari ada 20juta sperma setiap mililiter air mani. Walaubagaimana pun, ramai lelaki yang mempunyai masalah sperma masih berjaya menjadi ayah

Apakah punca masalah kurang sperma

*Lewat usia- Umur melebihi 35 tahun*PengambIlan Alkohol, rokok dan dadah*Masalah genetik
*Berat badan yang berlebihan atau kekurangan berat badan
*Masalah jangkita kuman yang menyebabkan salur testi tersumbat
*Terdedah kepada bahan toksin dan radiasi yang berlebihan
*Ketidakseimbangan hormon
*Memakai seluar yang terlalu ketat
*Mempunyai Vasektomi sebelum itu
*Keturunan
*Mempunyai penyakit termasuk ketumbuhan tumor dan penyakit kronik
&Sedang menjalani rawatan perubatan seperti pembedahan atau radiasi untuk kanser
*Berbasikal bagi tempoh yang lama. terutamanya di kerusi yang keras


Cadangan suplemen bagi mengatasi masalah kesuburan




Zinc Complex

zink digunakan untuk kesuburang bagi wanita kerana zinc akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina. 
Bagi kaum lelaki pula, zink merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentukan hormon testosterone dan memberi tenaga untuk sperma agar lebih aktif menuju ke ovum. Selain itu, zinc berperanan dalam proses pembentukan genetik, iaitu DNA (Deoxyribose Nucleid Acid)


Menyokong dan Memelihara Kesihatan yang Baik

Zink Complex Shaklee merupakan faktor dalam memelihara kesihatan yang baik dan membantu dalam meningkatkan
metabolisme bagi karbohidrat, lemak dan protein. ia juga menyediakan kalsium untuk memlihara kesihatan tulang.

Zink merupakan mineral yang perlu ada dalam setiap sel tubuh kita. Ia merangsang tindakan bagi 100 enzim iaitu bahan-bahan yang menggalakkan reaksi-reaksi biokimia 
dalam tubuh kita

Vitamin E

Vitamin E asasnya adalah untuk 
menghaluskan kulit
melancarkan peredaran darah
mencegah pembentukan darah beku
pembentukan sel-sel baru (termasuk RNA & DNA
selain dari itu Vitamin E sangat terkena dalam meningkatkan tahap kelelakian dan menyuburkan organ reproduksi lelaki dan wanita. kerana itu lah Vitamin E juga dikenali sebagai Vitamin Cinta

Vita E Complex Shaklee mengandungi Vitamin E (D-alfa tokoferol) asli dari minyak sayuran. Ia juga mengandungi selenium yang melengkapi fungsi asas Vitamin E

Setiap kapsul gel lembut memberikan:

- 400IU vitamin E semulajadi dan 10mcg selenium.

- Membantu dalam memelihara kesihatan baik.




*****************************************

DAPATKAN SET KESUBURAN LELAKI HARI INI



MAHUKAN SET YANG MENGIKUT BAJET ANDA??
BOLEH TERUS HUBUNGI SAYA 
0124432152


COD SELURUH

SG PETANI, GUAR CHEMPEDAK, YAN-KEDAH

KEPALA BATAS, PERAI-PULAU PINANG

POSLAJU SELURUH MALAYSIA
Hubungi sekarang!!

0124432152

iR JULIA BINTI JAMIL
998011


juliajamil79@yahoo.com



0 ulasan:

Catat Ulasan

TINGGALKAN LINK ANDA!! SAYA NAK BLOGWALKING