Isnin, 14 April 2014

B COMPLEX

Macam mana nak dapat bonus tahun ni.. saya asyik mengantuk je di tempat kerja.. Prestasi kerja pun merosot!

Pernahkah anda alami masalah begini di tempat kerja???
tambah2 kalau hari isnin kan... MONDAY BLUES orang kata... tapi betul ke istilah monday mood tu???

Tahu tak agak2 nya mengapa timbul masalah sebegini... antara puncanya ialah anda kekurang nutrisi..nutrisi yang saya maksudkan ialah vitamin B.




 jom saya sharekan sedikit mengenai Vitamin ini..



Makanan yang mengandungi vitamin B

Antara makanan yang mengandungi Vitamin B ialah gandum, daging, susu, kacang hijau, ragi, beras, telur, buah-buahan, gandum, ragi, hati, ikan, ginjal, kentang manis dan sebenarnya banyak lagi. 

Namun kita perlu tahu bahawa vitamin B yang LENGKAP atau nama lainnya ialah B Compleks terdiri daripada lapan (8) vitamin B.


Tanda - tanda Kekurangan B Complex

Depresi
Murung
Insomnia
Kurang selera makan
Sembelit
Masalah lidah (lidah menjadi merah,sakit,bengkak atau kurang deria rasa)
Kurang konsentrasi
Mudah tersinggung
Melemahkan sistem saraf
Mengganggu fungsi otak
Pembentukan abnormal sel.
Kurang konsentrasi






Keistimewaan Vitamin B Complex Shaklee

 B Complex Shaklee mengandungi 8 Vitamin B iaitu B1, B2, B3, B5, B6, B12, Asid Folik yang semulajadi dan 100% Biotin.

 Asid folik yang digunakan adalah semulajadi dan dicipta oleh saintis Shaklee yang pertama seumpamanya di dunia. Ianya dihasilkan dengan kadar kebolehserapan (bioavailability) yang sangat tinggi dan berkualiti.


 Asid folik semulajadi biasa tidak mudah diserap oleh tubuh kita dan 99% asid folik di pasaran terkini bersifat sintetik, dan bukannya semulajadi seperti yang ada di dalam Vitamin B Complex Shaklee.


 Vitamin B adalah vitamin larut-air; oleh sebab itu, sebarang lebihan akan terus disingkirkan melalui sistem pencernaan (sebab itu air kencing kita akan berwarna kekuningan sekiranya mengambil vitamin B). Jika tidak berwarna kekuningan itu bermakna anda mengalami kekurangan Vitamin B.


 Tetapi, harus diingat bahawa pengambilan berlebihan pun tidak bagus sebab ia akan memberi bebanan lebih kepada buah pinggang kita. Itu sebabnya Shaklee memastikan produk-produk mereka adalah seimbang dengan melakukan 83,000 ujian kualiti (QC test) setahun.






Apakah Manfaat Utama Vitamin B Complex Shaklee ?

  Menukarkan makanan kepada tenaga
B Complex Shaklee membantu proses penghadaman, menukar lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga. Sekaligus mengurangkan masalah keletihan/kelesuan.

Melawan Tekanan
- B Complex Shaklee memastikan kesihatan fungsi saraf. Sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.

 Membantu Tumbesaran
B Complex Shaklee menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal pada bayi dan kanak-kanak. Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.

 Kesihatan Rambut
B Complex Shaklee memperbaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut. Ni sangat bagus bagi mereka yang ada masalah kekurangan rambut.

 Kesihatan Mata
B Complex Shaklee mengurangkan masalah keletihan mata, katarak, meningkatkan kualiti penglihatan dan memperbaiki memori serta daya fokus anda.

 Mengurangkan risiko mendapat anemia
B Complex Shaklee membantu pembentukan Sel Darah Merah yang sihat dan antibodi, merangsang peredaran darah dalam badan, memperbaiki kesihatan kardiovaskular, anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah-muntah, mabuk darat dan laut.

 Meredakan Senggugut
B Complex Shaklee baik untuk masalah senggugut (PMS), meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman terutama bagi mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.

 Mengurangkan risiko mendapat Perleche
B Complex Shaklee boleh mengurangkan risiko penyakit kerekahan mulut (mouth chilitis), jangkitan lidah (glossitis) dan nafas berbau.

 Detoksifikasi
Meredakan Alahan.




***********************************************************
DAPATKAN 
SUPLEMEN SHAKLEE HARI INI

0124432152
iR JULIA BINTI JAMIL
998011


juliajamil79@yahoo.com



0 ulasan:

Catat Ulasan

TINGGALKAN LINK ANDA!! SAYA NAK BLOGWALKING