Isnin, 10 Mac 2014

JENIS-JENIS DAN SIMPTOM-SIMPTON KANSER

Tanda tanda awal kanser

(1) Kanser pangkal rahim – sebarang lelehan atau pendarahan yg luarbiasa, sakit selepas bersenggama dan turun berat badan.

(2) Kanser payudara – bengkak atau gumpalan di buah dada, keluar cairan berdarah dari puting, pembesaran kelenjar di ketiak, kedutan pada kulit di buah dada.

(3) Kanser usus besar – perubahan tabiat membuang air, hilang berat badan, sakit dalam perut dan usus, berlaku pendarahan semasa membuang air.

(4) Kanser paru-paru – batuk kuat berterusan, batuk berdarah, nafas termengah-mengah, sakit dada dan hilang berat badan.

(5) Kanser perut – hilang berat badan, muntah berdarah, sistem pencernaan yg tidak teratur, cepat kenyang walaupun makan sedikit.

(6) Kanser limpa – sakit di bahagian abdomen, hilang selera makan, turun berat badan, kulit dan mata menjadi kuning dan bahagian abdomen membengkak.

(7) Kanser ovari – haid tidak teratur, tumbuhan keras di bahagian abdomen, sakit semasa bersenggama, ketumbuhan bulu rambut yg melampau, suara menjadi lebih mendalam.

(8)Kanser otak – sakit kepala, muntah-muntah, gangguan penglihatan, lemah atau lumpuh, pening/pitam, pelupa, perubahan personaliti.(9) Kanser prostat – sukar dan sakit semasa kencing yang berpanjangan.

(10) Kanser darah (leukimia) -letih, pucat, mudah lebam dan mudah mendapat jangkitan (infection).

(11) Kanser tekak – suara garau/serak, ada ketumbuhan di tekak, sukar menelan dan kelenjar membengkak di leher.

10 PENYEBAB UTAMA KANSER
——————————-
(1) Makanan
(2) Tembakau
(3) Alkohol
(4) Radiasi
(5) Sinaran cahaya matahari
(6) Pekerjaan
(7) Pengambilan ubat
(8) Pencemaran air dan udara
(9) Perokok yang tidak aktif
(10) Keturunan

Penawar semulajadi - vitamin B17
Apa itu Amygdalin @ Vitamin B17

Vitamin B17, merupakan penawar semulajadi yang terdapat pada lebih 1200 tumbuhan-tumbuhan atau buah-buahan terutama pada biji buah aprikot, yang mana 95% berkesan untuk mencegah, merawat dan membunuh sel KANSER.
Dalam terapi metabolik, apabila vitamin B17 bertindah balas dengan sel-sel KANSER , enzim Beta-Glucosidase yang hanya terdapat pada sel-sel kanser akan menguraikan elemen-elemen yang terdapat dalam vitamin B17. Seterusnya, elemen-elemen yang terdapat di dalam vitamin B17 yang telah terurai akan bertindak membunuh sel-sel kanser.

Vitamin B17 yang berlebihan juga akan ditukar kepada elemen-elemen yang positif oleh enzim Rhodanese yang terdapat di dalam tubuh badan untuk kesihatan sel-sel tubuh badan.

Vitamin B17 juga membantu mengurangkan keasidan dan toksin di dalam seterusnya membantu meningkatkan keseimbangan PH di dalam tubuh serta membantu memperlahankan penyebaran kanser.

0 ulasan:

Catat Ulasan

TINGGALKAN LINK ANDA!! SAYA NAK BLOGWALKING